Geriausi Dyzeliniai Varikliai

Jau daugiau nei 100 metų yra kuriami dyzeliniai varikliai, kurie suteikia galią viskam: nuo ​​lokomotyvų, jūrų laivų iki visų įmanomų tipų statybinės įrangos. Tačiau pastaruoju metu dyzelinis variklis pradėjo vaidinti vis svarbesnį vaidmenį sunkvežimių rinkoje. Šiandien didžioji dauguma sunkvežimių yra siūlomi su dyzeliniu varikliu, kuris yra sukurtas taip, kad suteiktų pakankamai arklio galių. Tokiu būdu užtikrinant, kad būtų galima efektyviai atlikti beveik bet kokią užduotį. Dėl šios priežasties dyzelinis variklis tapo motyvuojančia pasirinkimo jėga daugeliui šiandieninių darbinių sunkvežimių. Dauguma šiuolaikinių dyzelinių variklių pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis ir neprilygstamu degalų taupymu. Bet tuo pačiu metu yra itin patikimi net ir sunkiomis eksploatavimo sąlygomis. Pateikiame 10 geriausių dyzelinių variklių, pradėtų gaminti per pastaruosius 20 metų.

Top 10 geriausių dyzelinių variklių:

Geriausias vilkimui – 6,7 l “Cummins” dyzelinis variklis:

2007 m. „Cummins“ pristatė naujausią B serijos variklį, skirtą naudoti po „Dodge Ram“ gaubtu. 6,7 l „Cummins“ turbo dyzelinis variklis buvo sukurtas pakeisti senstantį 24 vožtuvų 5,9 l „Cummins“ variklį. Naujajame 6,7 l „Cummins“ variklyje buvo naudojamas tas pats ketaus blokas ir galvutės, kaip ir ankstesniame 5,9 l variklyje, tačiau jame buvo daug naujų degalų / oro tiekimo technologijų. Papildomi 6,7 l „Cummins“ variklio atnaujinimai buvo atlikti 2013 metais. Tais metais variklis galiausiai buvo aprūpintas SCR, t.y. selektyvaus katalizatoriaus mažinimo, funkcija. Dėl šios technologijos 6,7 l variklio sukimo momentas padidėjo 10 %, o bendras variklio išmetamųjų teršalų kiekis sumažėjo. 2021 m. 6,7 l „Cummins“ sukuria stulbinantį maksimalų variklio sukimo momentą.

6,7 l „Cummins“ variklio specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 2007 – dabar;
  • Talpa: 6,7L;
  • Konfigūracija: Inline-6;
  • Maks. arklio galios: 420 AG – 2800 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 1 075 lb-ft – 1 800 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: OHV su 2 vožtuvais kiekviename cilindre;
  • Siurbimas: su turbokompresoriumi ir aušinamas oru.

Geriausias „Ford“ dyzelinis variklis – 6,7 l “Power Stroke”:

„Ford“ sukurtas 6,7 l dyzelinis variklis buvo pirmasis „Power Stroke“ linijos variklis, kurio negamino „International Navistar“. Vietoj to, 6,7 l „Power Stroke“ buvo visiškai sukurtas „Ford“, siekdamas išlikti aktualus dyzelino rinkoje. 6,7 l „Power Stroke“ variklis buvo kaip gaivaus oro gurkšnis „Ford“ entuziastams, kurie prieš dešimtmetį turėjo kovoti su neįprastai problemiškais 6,0 l ir 6,4 l „Power Stroke“ varikliais. Nors 6,7 l “Power Stroke” variklis iš pradžių galėjo pasigirti 390 AG ir 735 lb./ft. sukimo momentu, šie skaičiai nuo to laiko buvo patikslinti. Beveik iš karto po pristatymo 6,7 l “Power Stroke” gavo programinės įrangos atnaujinimą, kuris padidino jo galią iki 400 AG ir 800 lb./ft. sukimo momento. Naujausia forma „Ford“ 6,7 l dyzelinis variklis gali išvystyti 475 AG ir 1050 lb./ft. sukimo momentą.

6,7 l “Power Stroke” variklio specifikacijos: 

  • Gaminimo metai: 2011 – dabar;
  • Talpa: 6,7L;
  • Konfigūracija: V-8;
  • Maks. arklio galios: 475 AG – 2800 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 1 050 lb-ft – 1 800 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: įprastas stūmoklis OHV su 4 vožtuvais cilindre;
  • Siurbimas: vienas VGT turbokompresorius.

Geriausias “Duramax” variklis – 6,6 l “Duramax L5P”:

„Chevrolet“ pristatė 6,6 l „Duramax L5P“ variklį 2017 m., taip pakeisdamas ankstesnį tokio pat tūrio „LML Duramax“. Šis variklis puikiai pasitarnauja kaip HD serijos „Chevrolet“ ir GMC pikapų pasirinktas didelio našumo variklis. L5P variklyje naudojamos peržiūrėtos cilindrų galvutės, atnaujintas skirstomasis velenas ir yra naujas kintamos mentės turbokompresorius. 6,6 l “Duramax L5P” iš viso išvysto 445 arklio galias ir 910 lb./ft. sukimo momentą. Kaip ir ankstesnėje „Duramax“ variklio gamyboje, L5P sukuria didžiąją dalį sukimo momento esant mažesniems sūkių diapazonams. Tai labai naudinga atliekant sunkius vilkimo darbus.

“Duramax L5P” variklio specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 2017 – dabar;
  • Talpa: 6,6L;
  • Konfigūracija: V-8;
  • Maks. arklio galios: 445 AG – 2800 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 910 lb-ft – 1600 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: OHV su 4 vožtuvais viename cilindre;
  • Siurbimas: elektroniniu būdu valdomas ir įjungiamas kintamos geometrijos turbokompresorius.

Patikimiausias variklis – 7,3 l “Power Stroke”:

Net ir šiandien, praėjus beveik trims dešimtmečiams nuo pirminio išleidimo 1994 m., 7,3 litro “Power Stroke” variklis vis dar yra labai vertinamas dėl neprilygstamo patikimumo. 7,3 l „Power Stroke“ variklis buvo sukurtas bendros „Ford“ ir „International Navistar“ įmonės, o yra skirtas naudoti „Ford Heavy-Duty“ serijos sunkvežimiuose. Šis variklis naudojo naują technologiją, žinomą kaip hidraulinis elektrinis įpurškimas (HEUI), kuri pašalino specialaus įpurškimo siurblio poreikį. Vietoj to, žemo slėgio degalai buvo įpurškiami didele jėga, naudojant aukšto slėgio variklio alyvą, kad kiekviename purkštuve būtų sukurtas hidraulinis slėgis.

7,3 l “Power Stroke” specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 1994 – 2003;
  • Talpa: 7,3L;
  • Konfigūracija: V-8;
  • Maks. arklio galios: 275 AG – 2800 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 525 lb-ft – 1600 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: OHV (viršutinis vožtuvas) su 2 vožtuvais viename cilindre;
  • Siurbimas: vienas turbo kompresorius, Garrett GTP38.

6,6L “Duramax LBZ” variklis:

Nors ir trumpai gamintas, 6,6 l “Duramax LBZ” variklis vis dar yra vertinamas tarp vartotojų, daugiausia dėl paprasto, tačiau labai efektyvaus dizaino. “Duramax LBZ” pirmą kartą buvo pristatytas 2006 m. viduryje, kaip ankstesnio “Duramax LLY” pakaitalas. Tačiau praėjus metams, kai buvo pristatytas “Duramax LMM”, šis variklis buvo nutrauktas. Nors „Duramax LBZ“ iš esmės buvo priimtas gerai, jis neapsiėjo be keleto esminių trūkumų. Labiausiai pastebimos LBZ silpnosios vietos buvo priešlaikinis stūmoklio gedimas. Ši problema buvo ypač svarbi modifikuotuose varikliuose, kurių galia viršija atsargų vertes.

“Duramax LBZ” variklio specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 2006 – 2007;
  • Talpa: 6,6L;
  • Konfigūracija: V-8;
  • Maks. arklio galios: 360 AG – 3200 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 650 lb-ft – 1600;
  • Vožtuvų pavara: OHV (viršutinis vožtuvas) su 4 vožtuvais viename cilindre;
  • Siurbimas: vienas turbo kompresorius, Garrett GTP38.

3.0L “EcoDiesel” variklis:

“FCA”, “Chrysler” patronuojanti įmonė, 2014 metais sugalvojo aprūpinti dyzeliniu varikliu tiek “RAM 1500”, tiek “Jeep Grand Cherokee”. Galiausiai bendrovė pasirinko 3,0 l “EcoDiesel” kaip savo variklį. Šį variklį gamino “VM Motori”, kita “FCA” dukterinė įmonė, įsikūrusi Italijoje. Po 2019 metų 3,0 l “EcoDiesel” variklis buvo išbrauktas iš “Grand Cherokee” parinkčių sąrašo, tačiau šis variklis ir toliau tarnavo “RAM 1500”. 2020 m. buvo atliktas esminis atnaujinimas, dėl kurio bendra “EcoDiesel” variklio galia padidėjo iki 260 arklio galių ir 480 lb.-ft. sukimo momento.

3.0L “EcoDiesel” variklio specifikacijos: 

  • Gaminimo metai: 2014 – dabar;
  • Talpa: 3,0L;
  • Konfigūracija: V-6;
  • Maks. arklio galios: 260 AG – 3600 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 480 lb-ft – 1600 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: DOHC su 4 vožtuvais viename cilindre;
  • Siurbimas: su turbokompresoriumi ir tarpiniu aušinimu.

5,9 l „Cummins“ (24 V ISB) variklis:

Ankstyviausia 5,9 l „Cummins“ variklio forma (6BT) buvo dyzelinis „Dodge Ram“ variklis, datuojamas 1989 m. Šiuos ankstesnius 5,9 l variklius dauguma žinojo tiesiog kaip 12 vožtuvų “Cummins“ variklį, kuris turėjo 2 vožtuvų cilindro galvutės konfigūraciją. Tada 1998 m. 12 vožtuvų 5,9 l variklis buvo pakeistas naujesniu 24 vožtuvų ISB serijos 5,9 l varikliu. Abu 5,9 l variklių variantai buvo žinomi dėl savo patikimumo ir iki šiol yra labai vertinami. Deja, 5,9 l „Cummins“ variklį ištiko toks pats likimas, kaip ir daugelio kitų ankstesnių dyzelinių variklių. Dėl vis griežtesnių išmetamųjų teršalų standartų 5,9 l variklis neatitiko reikalavimų, todėl jis buvo nebetinkamas naudoti kaip gamybinis variklis. 6,7 l “Cummins” variklis galiausiai pakeis senstantį 5,9 l variklį 2007 m.

5,9 l “Cummins ISB” variklio specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 1998 – 2007;
  • Talpa: 5,9L;
  • Konfigūracija: Inline-6;
  • Maks. arklio galios: 325 AG – 2900 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 610 lb-ft – 1600 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: OHV, 4 vožtuvai viename cilindre, kieto pakėlimo skirstomasis velenas;
  • Siurbimas: vienas turbo kompresorius, tarpinis aušintuvas oras-oras.

6,6L “Duramax LB7” variklis:

“General Motors” pirmą kartą pristatė 6,6 l “Duramax LB7” 2001 m., kaip ilgai lauktą bendrovės senstančio 6,5 l “Detroit” dyzelinio variklio pakaitalą. LB7 sulaukė lojalių vartotojų, kurie įvertino padidintą šio variklio našumą, palyginti su 6,5 l “Detroit” ir išlieka populiarus ir šiandien. Tačiau “General Motors” kurtas 6,6 l LB7 patyrė didelių problemų dėl ankstyvo degalų purkštuko gedimo. Laimei, gamintojas ištaisė tokius trūkumus vėlesniais metais išleisdamas atnaujintą purkštuką. Vėliau, siekdamas nuraminti vartotojus, “General Motors” taip pat pratęsė šių atnaujintų purkštukų garantiją.

6.6 l “Duramax LB7” variklio specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 2001 – 2004;
  • Talpa: 6,6L;
  • Konfigūracija: V-8;
  • Maks. arklio galios: 300 AG – 3100 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 520 lb-ft – 1800 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: OHV su 4 vožtuvais viename cilindre;
  • Siurbimas: su turbokompresoriumi ir tarpiniu aušinimu.

5,0 l “Cummins” variklis:

Daugelis žino, kad 5,0 l „Cummins“ variklis yra visų dyzeliniais varikliais varomų „Nissan Titan“ pikapų pagrindinis veiksnys. Šis variklis iš pradžių buvo pasiūlytas naudoti „Dodge RAM 1500”, nors galiausiai „Dodge“ pasirinko 3,0 l „EcoDiesel“ variklį. Žinoma, tai buvo sprendimas, kuris pasirodė naudingas „Nissan“ gerbėjams, kurie troško kažko ypatingo po variklio dangčiu. Nors 5,0 l „Cummins“ variklis naudoja mažiau degalų nei 3,0 l „EcoDiesel“ variklis, jo galia yra žymiai didesnė. 5,0 l „Cummins“ išvysto 310 arklio galių ir 555 lb./ft. sukimo momentą.

5.0 l “Cummins” variklio specifikacijos:

  • Gaminimo metai: 2016 – 2019;
  • Talpa: 5,0L;
  • Konfigūracija: V-8;
  • Maks. arklio galios: 310 AG – 3200 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 555 lb.-ft. – 1600 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: DOHC su 4 vožtuvais viename cilindre;
  • Siurbimas: su turbokompresoriumi ir tarpiniu aušinimu.

3,0L “Duramax LM2” variklis:

2020 m. „General Motors“ pristatė 3,0 l “Duramax LM2”, skirtą naudoti savo „Silverado“ ir „Sierra 1500“ pikapuose. Tada šis variklis buvo taip pat prieinamas “Chevy Tahoe/Suburban”, “GMC Yukon/Yukon XL” ir “Cadillac Escalade”. 3,0 l “Duramax LM2” variklyje yra šešių eilių konstrukcijos, panašiai kaip “Cummins” 5,9 l ir 6,7 l varikliuose. „Duramax LM2“ variklis taip pat yra vertas dėmesio, nes išvysto 277 arklio galias, taip pat 460 lb.-ft. sukimo momentą. To pakanka, kad būtų galima vilkti sunkius krovinius.

“Duramax LM2” variklio specifikacijos: 

  • Gaminimo metai: 2020 – dabar;
  • Talpa: 3,0L;
  • Konfigūracija: Inline-6;
  • Maks. arklio galios: 277 AG – 3750 aps./min;
  • Maks. sukimo momentas: 460 lb-ft – 1500 aps./min;
  • Vožtuvų pavara: DOHC dizainas, 4 vožtuvai viename cilindre;
  • Siurbimas: vienas rutulinis guolis, skysčiu aušinamas kintamos geometrijos turbokompresorius (VGT).